De blog van imagocoach May Schellekens

Imagocoach May Schellekens deelt in deze blog haar ervaring in imago- en stijlcoaching met u.

executive-516331_640

Wat je niet zegt, maar men toch ziet.

/
Wat je zegt, wanneer je zwijgt Wat zeg je wanneer zwijgt? Heb je daar al eens bij stil gestaan? Het is jou totale presentatie die meer zegt dan woorden. Dat is waar mensen in eerste instantie op getriggerd worden. Het gevoel dat ze hebben bij jou. Een ander mooi woord hiervoor is uitstraling.
_DSC0556

Het verhaal van

/
nkele maanden geleden had Sarah-Jane ingeschreven met een haar zakenpartner voor de mini training “je imago als klantenmagneet”. Deze had zoveel impact op haar dat ze besloot om een samenwerking met mij aan te gaan: Lees hier haar verhaal. Ik ben 2 maand geleden door een Personal ACS’ents traject gegaan met May Schellekens en het was een heel goede beslissing! Ik heb veel geleerd over mezelf en bewust nagedacht over mijn professioneel imago.
verstand hart

Je verstand of je hart

/
Ben jij iemand die vooral handelt vanuit je verstand, omdat het zo hoort of omdat je het zo aangeleerd is? Ga jij altijd maar door? Vindt jij jezelf wel belangrijk genoeg, hou je wel genoeg van jezelf? Ik heb geleerd om meer vanuit mijn hart te handelen en te leven, en niet omdat iets moet of verwacht wordt. Dit zorgt ervoor dat ik mij “meestal” goed voel. En dit goed gevoel zorgt ervoor dat mijn zaak groeit en bloeit en ik aantrek wat ik wil aantrekken. Ja, letterlijk en figuurlijk.

7 pijlers die je imago een boost geven!

/
Heb jij een idee wat een persoonlijk imago inhoudt? Er zijn een heleboel factoren die bepalen of je een sterk persoonlijk imago hebt. Wat is imago? Dit is het beeld dat anderen van u hebben, bij een eerste contact. Bewust of onbewust vormt iedereen zich een mening bij een eerste ontmoeting, jij toch ook? Als je hier bewust mee aan de slag gaat dan zal dit een enorm verschil uitmaken. Het helpt je op zakelijk vlak zeker een heel eind vooruit gemakkelijker klanten aan te trekken en meer omzet te maken. Of je het aanneemt of niet, het is zo.
sudadera-marino-01094

Het begon met een uniformtrui!

/
Je hebt geen idee wat een impact de mini training op mij heeft gehad… zei mijn klant bij onze eerste afspraak van haar persoonlijk traject. Maar even enkele weken terug. Emma heeft zich samen met andere vrouwen ingeschreven voor de mini training “je imago als klantenmagneet” Allen zijn ze heel enthousiast en benieuwd. Iedereen had toch nagedacht over welke kleding ze zouden dragen. Bij Linda was het van, ok, gewoon casual het is tenslotte zaterdagochtend. De eerste oefening kwam eraan , nl. op een eerlijke manier de eerste indruk die ze hadden van een bepaald iemand opschrijven. Oei, dit was al een beetje uit de comfortzone komen…
dame-in-pashok.jpg

Ik ben een olifant

/
Linda (fictieve naam) startte haar imagotraject omdat haar stijl niet meer klopte. Ze is onderneemster, vooraan in de veertig, en wist niet hoe zij zich nu moest of kon kleden. Een terechte zorg want in haar leidinggevende functie mag haar persoonlijke uitstraling wel goed zitten. Linda (fictieve naam) startte haar imagotraject omdat haar stijl niet meer klopte. Ze is onderneemster, vooraan in de veertig, en wist niet hoe zij zich nu moest of kon kleden. Een terechte zorg want in haar leidinggevende functie mag haar persoonlijke uitstraling wel goed zitten. Tevens had ze een relatiebreuk achter de rug, die vrij pijnlijk was, wat ervoor zorgde dat ze nog meer onzeker was over haar uiterlijk en aantrekkelijkheid.
pexels-photo-25641

Heb jij soms ook de kleding blues?

/
Een drietal weken geleden ontving ik een mailtje van een dame (vooraan in de dertig)die interesse had in mijn opleiding stijlconsulent. Ik heb haar telefonisch gecontacteerd, dit doe ik trouwens altijd, om een afspraak met haar te maken zodat ik haar alle info kon geven, en of ik haar misschien kon helpen. Tijdens het gesprek bleek dat ze eigenlijk deze cursus gewoon voor zichzelf wou volgen.
7 tips zichtbaarheid

6 tips om je zichtbaarheid te vergroten

/
Zoals je weet leven we in een tijd waar er veelvuldig gebruik wordt gemaakt van sociale media. Hierdoor is beeldmateriaal en heel belangrijke factor geworden om jou diensten op een aantrekkelijke manier aan te bieden. Hopelijk met een goed resultaat. Hoe maak je die kernwaarden van jou en je bedrijf nu zichtbaar, zodat je persoonlijk imago herkenbaar is en klopt met je bedrijfsprofiel? WYSYWYG, what you see is what you get. Kunnen mensen “zien” wat beroep jij uitoefent en waar jij met je bedrijf voor staat?
????????????

Een professionele uitstraling, ook tijdens de zomer

/
Het mooie weer en de warme temperaturen van de afgelopen dagen laten er geen twijfel over bestaan: de zomer is in het land. Die heerlijke tijd van open schoenen, luchtige bloesjes en kortjes rokjes en jurken is weer aangebroken. En daar is niets mis mee... op voorwaarde dat u ze bewaart voor uw vrije tijd. Want een ondernemer bent u het hele jaar door, dus ook in de zomer. En omdat uw dresscode essentieel is voor zakelijke uitstraling en imago, blijft u ook in juli en augustus beter trouw aan uw professionele outfits. Want u wilt uw klanten overtuigen om een langetermijnrelatie met u aan te gaan op basis van uw expertise en dienstverlening, en niet omwille van uw diepe décolleté of blote benen. Toch? Zakendoen vergt discipline, ook al lopen de temperaturen aardig op. Een echte zakenvrouw is dan ook in alle omstandigheden bewust bezig met haar uitstraling.
_DSC2033

Op naar... meer professioneel succes

/
Een ongedwongen sfeer, garderobescans, herkenbare situaties, stijladvies, kleurentips en héél veel aha-erlebenis. Dat waren de ingrediënten van de smaakvolle coctail die ik tijdens de eerste Get dressed fot succes-dag serveerde. Het was fantastisch om te zien hoe een groep enthousiaste en openhartige vrouwelijke ondernemers met volle teugen genoten van een heerljke mix van advies, praktische oefeningen en elkaars ervaringen. Het resultaat? Op het einde van de dag gingen ze
iStock_000004407788Large

Kleur en stijl: de fundamenten van uw imago

/
Als ik elke keer een euro zou krijgen wanneer een vrouwelijke ondernemer mij vertelt dat mensen een fout beeld van haar hebben, dan zou ik voor het einde van het jaar miljonair zijn. Vrouwen zijn zich nog te weinig bewust van de impact die kleur en stijl op hun imago hebben.
personal_acsents

Eerste hulp bij imagotwijfels

/
Twee weken geleden raakte ik tijdens een netwerkevent aan de praat met een ondernemer. Ik stelde mijn business voor en was - dat geef ik eerlijk toe - een beetje verbaasd dat hij erg geïnteresseerd was in mijn verhaal. Je verwacht niet van een mannelijke ondernemer dat hij geboeid luistert naar redenen waarom vrouwen aankloppen bij een imagocoach. Het cliché wil toch dat de meeste mannen het liefste mijlenver van de kledingissues van hun vrouw wegblijven, niet?
iStock_000017666633Large

Het is het gevoel dat telt!

/
2015. Het nieuwe jaar is intussen al enkele weken ingezet. Toch blik ik graag nog even terug op het voorbije jaar. Want voor mij was het een jaar van professionele vernieuwing, waarin onder meer mijn imagocoachingtrajecten voor vrouwelijke ondernemers, managers en consultants centraal stonden. Heel boeiend, uitdagend en tegeljk verrijkend voor mezelf.