iStock_000017666633Large

Het is het gevoel dat telt!

2015. Het nieuwe jaar is intussen al enkele weken ingezet. Toch blik ik graag nog even terug op het voorbije jaar. Want voor mij was het een jaar van professionele vernieuwing, waarin onder meer mijn imagotrajecten voor vrouwelijke ondernemers, managers en consultants centraal stonden. Heel boeiend, uitdagend en tegelijk verrijkend voor mezelf.

Deze ingeslagen weg bewandel ik dit jaar met veel plezier verder. Ik ontwikkelde daarom nog een aantal extra trainingen  om vrouwelijke professionals een succes te helpen maken van hun persoonlijk imago, zodat dit voor hen een sterke marketingtool wordt die hen onweerstaanbaar maakt voor potentiële klanten.

Want hoe sterker uw imago wordt of hoe meer charisma u ontwikkelt, hoe aantrekkelijker u wordt voor uw klanten. En jawel, dat is en blijft een doorslaggevende factor. Van uw eerste contact tot de details in de latere fasen van uw zakendoen. Het goede nieuws? Iedereen kan charisma ontwikkelen en leren inzetten op verschillende manieren en in uiteenlopende situaties  http://personalacsent.be/stijlcoaching-voor-professionals-in-vier-trajecten/

Een leerrijke lunch

In de laatste week van 2014 ging ik lunchen met Sofie, een bevriende zakenvrouw. Een innemende dame die met heel wat personeel werkt en al veel mooie resultaten op haar palmares heeft staan. Een van onze onderwerpen? Het belang van een goede uitstraling en een sterke eerste indruk Sophie vertelde me dat ze regelmatig afspraken heeft met potentiël leveranciers voor eventuele samenwerkingscontracten. “Een goede eerste indruk vind ik ontzettend belangrijk”, zei ze. “Maar mensen begrijpen vaak niet, of zien niet, dat ze kansen mislopen door hun houding, onverzorgde kleding, of de manier waarop ze praten en zich gedragen. Passie en gedrevenheid zijn voor mij beslissende factoren. Ik moet voelen wat een persoon mij te bieden heeft. En eens een slechte eerste indruk? Dat is meestal onomkeerbaar!

Verzuurde kerstsfeer

Na de zakenlunch stapte ik nog de stad in om van de kerstsfeer te proeven. Ik ging een kledingzaak binnen: een bekend, degelijk kledingmerk met verschillende filialen. Er waren twee verkoopsters aanwezig die, tot mijn verbazing, geen van beiden ook maar enige interesse toonde in de potentiële klant die was binnengekomen. Geen welkom, geen goedemiddag, geen glimlach of vriendelijk knikje. Na tien minuten stapte ik teleurgesteld weer buiten. Met een wrang gevoel, dat voor mij allerminst de kerstsfeer reflecteerde. Welke reden  had ik in de toekomst nog om deze zaak een bezoekje te brengen? Als klant wil ik voelen dat ik belangrijk ben. Mijn ervaring was de perfecte illustratie van wat Sophie en ik tijdens de lunch besproken hadden…

Sprankelend oudjaar

Twee dagen later, op oudejaarsavond, ging ik op restaurant met enkele vrienden. Een van de meisjes die opdiende – ongeveer achttien was ze – bewees dan weer wat charisma kan doen. Ze toonde enthousiasme, antwoordde spontaan op onze vragen, maakte grapjes en deelde zelfs met ons waarom ze zo graag werkte op oudejaarsavond. Ik ben er zeker van dat dit meisje met haar aantstekelijke enthousiasme zowel professioneel als persoonlijk  succes zal kennen. Onze avond was in ieder geval een succes, en dat kwam niet alleen door het lekkere eten en het fijne gezelschap, maar ook door haar leuke aanwezigheid.

Het winkelmoment en het restaurantmoment zinderen bij nog altijd na. Bij het eerste hoort een slecht gevoel, bij het tweede begin ik spontaan te glimlachten. Ik heb nu al zin om volgend oudjaar te gaan vieren in dit restaurant. Zo ziet u maar wat een gevoel kan doen! Met een mens, maar ook met een business.

Een blik op uw imago en charisma

Mag ik  om af te sluiten enkele confronterende vragen stellen?

  • Durft u kritisch te kijken naar uzelf en uw gedrag in sommige situaties?
  • Slaagt u erin om uw klant het gevoel te geven dat hij of zij belangrijk is?
  • Twijfelt u soms over uw prestaties, uiterlijk, houding of gedrag?

Als u uw klant een goed gevoel kunt  geven, dan creëert u een trouwe klant. Een klant die zo tevreden is, dat hij over u verder vertelt en nieuwe klanten aanbrengt. Charisma is de sleutel!

Wil u weten hoe ik u hiermee kan helpen? Lees dan zeker meer over de trajecten van Personal ACS’ents voor professionals, of neem contact op voor een kennismakingsgesprek.

Ik wens u een succesvol en sprankelend 2015. Een toost op uw imago en charisma!

Met stralende groeten

May

Blijft u ook graag op de hoogte van onze evenementen en andere leuke nieuwtjes?

Schrijf u dan in voor onze nieuwsbrief:

 

 

 

0 antwoorden

Laat een reactie achter

Wilt u zich mengen in de discussie?
Voel u niet bezwaard om bij te dragen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>