iStock_000014376669Large

Uw imago versterkt uw boodschap

U weet natuurlijk waarom uw klanten voor u kiezen: u levert kwaliteit en bent heel goed in wat u doet. Gemakkelijk, toch? Helaas. Dat is maar een deel van de waarheid. Hoezo? Wel, uw concurrenten beweren toch ook kwaliteit te leveren en pakken toch ook uit met hum expertise in uw vakgebied? Er moet dus iets anders zijn. Uw innemende persoonlijkheid? Die speelt ongetwijfeld een rol. Maar als dat het doorslaggevende criterium was om zaken te doen, dan kwamen alleen de meest charismatische ondernemers aan de bak. Wat is dan wel de reden? Het sleutelwoord is… geloofwaardigheid.

 

Eén kans op een sterke eerste indruk

Waarom haast u zich niet naar uw huisarts voor een griepvaccin wanneer uw buurman zegt dat er een epidemie aankomt? Maar doet u dat wel wanneer de griepscommisaris precies hetzelfde zegt? Geloofwaardigheid. Want wat weet uw buurman nu over een nakende griepepidemie? Wel, in ondernemen is het net zo. Uw klanten kiezen voor u als u hen ervan overtuigt dat u betrouwbaar bent. Uw geloofwaardigheidd is de som van twee elementen: uw ervaring en referenties enerzijds en uw imago en uitstraling anderzijds. De kans dat de potentiële  klanten die u op netwerkevenementen ontmoet snel uw ervaring en referenties opzoeken, is eerder klein – zelfs in deze tijden van onbeperkte internettoegang. Het zijn dus vooral uw uiterlijk en uitstraling waarmee u een sterke eerste indruk maakt.

 

Michelle geeft het voorbeeld

Weinig vrouwen hebben zo’n krachtige mening en duidelijke boodschap als Michelle Obama. Bovendien begrijpt deze leading lady van het Amerikaanse politieke toneel de kunst om met haar kledingstijl haar geloofwaardigheid te versterken. Als zij in het openbaar spreekt, klopt het plaatje. Ze slaagt erin om de juiste kleuren en snits te kiezen. Haar stijl past bij haar persoonlijkheid en geeft haar een krachtige uitstraling. Het resultaat? Ze komt geloofwaardig over en bereikt zo nog meer mensen met haar boodschap.

 

Zeg het met stijl

Een tijdje geleden begeleidde ik een onderneemster die managers en CEO’s coacht. Ze had heel hard gewerkt aan haar innerlijk en had haar kennis geperfectioneerd om de optimale begeleiding te kunnen bieden. Toch voelde ze dat er iets niet klopte. Ik deed met haar een imagoscan en plots werd het duidelijk voor haar: ze was de buitenkant vergeten. Haar uitstraling ondersteunde haar boodschap niet. Daarom zochten we samen een stijl die haar persoonlijkheid benadrukte en die haar krachtig deed stralen. We deden een kleur- en stijlanalyse en creëerden een garderobe die bij haar paste en die haar imago versterkte. Het resultaat? Ze kreeg meer zelfvertrouwen en communiceert haar boodschap nu op alle vlakken in stijl. Net zoals Michelle dus ;-).

 

Wilt u uw boodschap ook versterken met uw uitstraling en zo uw imago een boost geven? Mis dan zeker de Get dressed for succes -dag niet. Een dag boordevol tips, oefeningen en netwerken met andere vrouwelijke ondenemers.
Schrijf hier in voor uw deelname.

Heeft u na het lezen van deze blog vragen? Aarzel niet ze te melden onderaan, en ik geef u graag een antwoord.

0 antwoorden

Laat een reactie achter

Wilt u zich mengen in de discussie?
Voel u niet bezwaard om bij te dragen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>